Yrkeskvinnan och likgiltigheten

Likgiltigheten är en form...

LIKGILTIGHET

Bara som en inledningen.

Genialiskt stycke musik anser jag. Även om den inspelning jag själv har är ännu bättre.

Jag är på rätt dåligt humör. Jag är inte alls på jobbet utan hemma med resterna av herr Minsts förkylning, både i min egen hals och i nyllet på herr Minst själv. Hunden moppar golvet på smulor och jag ... surar.

Det känns som att det jag mest av allt behöver - kanske inte nödvändigtvis önskar, men behöver - är en rejäl dos likgiltighet. Lite välvillig likgiltighet. Särskilt i förhållande till - tja, jag vet inte...mina föräldrar kanske? Min kyrka?

Det tål att repetera. Lite välvillig likgiltighet.

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Men du får en cyberkram av mig :) cyberkram

2009-04-01 @ 20:24:15
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0