Yrkeskvinnan hattar vidare

Lägesrapport för dagen som varit:

1. Gick ut med hunden iduggregn, iförs gröna mysbrallor i velour, regnjacka och gummistövlar. Jag är sååå fööörort.Raaadhuuusfööörooort. And proud of it.
2. Åt snabb frukost utan att få läsa tidningen. Sniff.
3. Älgade till bussen. Kom tidigt i tid till jobbet.
4. Hade registervårdskursdag med supertrevliga konsultundervisartjejen S som jag träffades senast i vintras.
5. Avslutade kursdagen och gick till banken. Uträttade bankärenden.
6. Blev nervös av den aspackade farbrorn som vinglade runt inne på banken, pratade högt för sig själv, mest för att att han inte kunde hitta kölapparna, men sen när han väl fått en kölapp inte orkade vänta.
7. Gick till tunnelbanan och förfasade mig över skrålandet, brölandet och ölsprutandet som pågick runt sergelstorg. Uschianemej.
8. Såg en tjej, indränkt i öl (det stank lång väg) med otroligt skitiga fötter i sina sandaletter stå som frusen till is, sms:andes i tunnelbanan. Jag borde tagit en bild på dom fötterna.
9. Köpte färdig-mat i låta, nudlar med nån kyckling som visade sig smaka salt seg uppblött plajwood...nä, nu är jag elak. Det var ätligt, men jisses - HUR hade de lyckats misshandla kycklingen så?
10. Åt den torra kycklingnudellådan hemma hos mamma.
11. Packade blöjor.
12. Åkte till centralen och sammanstrålade med en snubbe som redan betalt blöjor och nu fick en kasse blöjor.
13. Promenerade mycket långt. Hela vägen från centralen till Odenplan. På vägen köpte jag en bok; "Kris och utveckling" av Johan Cullberg som jag letat efter och som nu bara låg där ovanpå några begagnade dvd:er. Helt ny och fin. 50 kr. TACKAR, liksom.
Jag inhandlade även tre dvd-filmer, jag erkänner. Jag är hopplös. Jag inhandlade: Adaptation (jag hoppas den är bra så att jag inte ångrar mig), Sweeney Todd (jag hoppas den inte är för läskig), och  till sist "Björn Gustafsson - ett livsverk". Alla för under hundralappen, Sweeney Todd för 49.
14. SEN gjorde jag en Cissi Wallin. Nästan. Jag handlade en DYR handväska. I skinn. Från Italien. Den italienska sälj-mannen som dels lät påskina att han älskade väskor och knappt ville säja sem (yeah right) och när jag forskade lite i detta påstod (medgav?) att han egentligen ville vara dam, eller i alla fall vara dam i nästa liv, och DÅ skulle han ha snygga handväskor jämt. Eh... ok....? I alla fall. Jag lät mig övertygas. Det var rea. Väskan var snygg. Och om det inte vore så sent skulle jag lägga upp en bild per omgående. Men det får jag nog göra imorgon. 

HU. Brrr... Parantes - jag har inte smultit än att jag handlat dyr handväska. Med mina mått mätt var den DYR. Och fin. Och i skinn... och nu återgår jag till listan.

15. Jag uppsökte min andliga kvällsaktivitet som var trevlig och givande. 
16. Jag blev upphämtade av hela min tjoande familj inklusive tax.
17. Min man hade nästan helt tappat rösten. Jag erbjöd mig att köra men slapp/fick inte. 
18. Halvvägs på essingeleden skriker Divan: "ÅÅÅÅHHHÅÅÅÅÅÅÅH!!!"
Vi andra: "VAD??"
Divan: "SIGGE KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKS!!!!"
Jag: "Hantera det."
Divan: "JAG TÄNKER INTE HANTERA DET!!! USCH!!! DET STINKER!!"
Jag: "Såsåsåsåså!! Härom dagen fick din syster hanter fyra gånger tax-kräk. HANTERA!"
Divan: "PAPPPAAAAAAAAAAAAA!!"
Maken: *krax*
Jag: "Men snälla pappa, släpp nu ratten, klättra genast dit bak och HANTERA. NOT!!!"

Jippi liksom. En åksjuk tax mitt i alltihop. Nåja. Det där sista jag sa är kanske lite en efterhandskonstruktion. Men i alla fall.
Väl hemma tog Humlan en promenad med nämnda kräkta tax och sen dess är det lugnt.

Just nu sitter maken och jag och knattrar vid varsin dator och dricker kamomill-te. Det är begravning imorgon. IGEN.

Jag är trött.

Min syster skrev väldigt fint om sin fredag-lördag här i flugsvampen, inför Divans partaj, så hon f ö var en klippa. Jag blev rörd. Men alla hennes hippa bloggläsare ignorerade fina inlägget och hetsar upp sig över versaler och typsnitt i stället. *fnys* Fast vad vet jag - när jag frågade sa hon att åtminstone en kamrat meddelat via annan kommunikation att det var fint skrivet.
Cheesus, vad EGO man blir i bloggosfären. T o m JAG som är ödmjukast i hela världen. Jag är så ego och öddmjuk att jag köpt DYR handväska.

Det snurrar lite nu. Det betyder inte att jag druckit whisky utan att jag omedvetet spännar axlarna alldeles för mycket.

SPIKMATTAN - here I come.
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0