Yrkeskvinnan har ett profound moment

Det är sant. Jag har det.

Jag ska - idag, några dagar senare än sagt - lägga upp bilden på min snygga, dyra handväska. Ta till er detta, för det kommer inte hända ofta. (Att jag köper dyra handväskor alltså.)

Behold:



Weehee! Visst ÄR den snygg???

Vi tar en till bara för att jag är så i gasen:



Den är tagen från andra hållet och man ser skräp i bakgrunden. NEJ, jag menar inte min man, utan plastpåsen. Den tomma godispåsen som visade sig innehålla ca 70% lakrits när det uttryckligen står på baksidan att till de saftiga bärgodisarna har lagt till NÅGRA fräckt heta lakritsbitar. (Den som skrev den formuleringen borde ju arkebuseras, men det är ju en annan diskussion.) I vilket fall; min inre konsumentombudsman vaknade till liv och jag kommer - på fullaste allvar - att kontakta Malaco med följande bildbevis och kräva en förklaring. Samt någon form av kompensation.



Oklart vems tumme det är som syns i förgrunden.

Jag nämnde ju tidigare idag att det skulle inhandlas skor på byn. I centrum alltså. Det gjorde det. Jag var helt utsjasad efteråt och kom hem med det här:



Och JA, det är mina tår i förgrunden. Och JA, jag hemmafrutofflor i silver. Och på denna bild saknas Humlans två par skor. Alla behövde skor, helt enkelt. Alla blev nöjda. De till vänster är Killens, de två paren till höger är Divans och det snygga paret i mitten är MINA.

Detta är mitt profound-a moment. Jag bloggar inköp, skor och handväskor. Samt konsumentmedvetenhet i klass med ilskna insändare i lokalpressen. Darra, Malaco, darra.

Kommentarer
Postat av: Helene

Go Lisa go...du e grym!

2009-06-14 @ 21:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0