Yrkeskvinnan ska på barndop

Vi ska iväg på barndop, hela högen. Det blir nog fint.

Jag blir betryckt av det jag läser i kvällstidningar om sspx-soppan. Det är så plågsamt uppenbart att man vill tolka det så antikatolik som det bara går. Och eftersom man redan har bestämt sig för att kyrkan och påven är obehagliga, farliga och hemska så är det här väl mumma för svensk press.... 
Men jag skulle ju hålla mig passiv i frågan så jag fortsätter göra det.

Jag har funderat på om det var väldigt vanvördigt och obalanserat att dels skriva om existentiell ångest och sen rast gå över till äppelmuffins... kanske, kanske inte.

Vi hade SingStar-orgie med grannarna igår. Barn mot vuxna. Vi fick storstryk. Som vanligt.

Jag vaknade med ett blödande sår i ansiktet. Häromveckan hade jag ett likande på bröstet. Förstår inte hur det går till - har jag vassa saker i sängen? River jag mig själv? Jag minns en läskig spökhistoria jag hörde som liten, om nattkirurgen som tassade runt och karbade i folk på nätterna...brrr.

Oj, nu måste jag klä på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0