Yrkeskvinnan och russinen

Jag fick cravings igår. Svår youghurt-russin-craving. (Nej, jag är inte på smällen. Vad jag vet.)
MÅNGA youghurtrussin blev det. Samt youghurt-cashew-er. Och lite choklad. Panik inför fastan? Jajamensan.

Fastan 2009 ser ut ser här på planernigsstadiet:
- Ingen alkohol. Möjligen en folköl i bastun på lördag, men knappt det. Detta lär spara oss minst 100kr i veckan som ska samlas ihop till välgörande ändamål. Typ Läkare utan gränser. Som jag i o f s redan ger 100kr i månaden åt, men va farao, det spelar väl ingen roll.
- Inga nya böcker. Alls. *snyft* Inget frossa-loss på bokrean alltså. *YYYL* (Ja, och det var väl därör jag inte kunde låta bli att segla in på Pocketshop i morse... Och kom ut 249kr fattigare.  Jag är HOPPLÖS.)
- Inget godis. Mer än självtillverkat sådant, typ chokladbollar, på lördagar. Om någon ids baka alltså. Annars inget godis.
- Laudes på morgonen. Före eller efter hunden.
- Completorium på kvällen. Före eller efter hunden.

(Alltså, hunden läser varken det ena eller det andra, men han måste ju ut. Äh, ni fattar....)

Jag är väldigt väldigt förtjust i min hund. Han är "finaste voffsingen" och "gulle-hunden" mest hela tiden.
När han inte kackar på mattan. Och det gjorde han igår igen.

Idag blir det semlor på jobbet. Tjoho!

Vid närmare eftertanke få jag nog lägga till "att börja röka" ordentligt under fastan - hur ska jag annars varva ner utan ett glas rött på fredan?? Va?

(Jag inser att det nu finns risk för diverse tips av hälsosammare art. Dessa tas tacksamt emot...)


Kommentarer
Postat av: Mona

Wow! Här har det verkligen hänt grejer under våra nästan 2 månader utan dator. Grattis till bäbisen! Lyckos er! Vi hade en tjock och tjurig tax när jag var yngre. Hon var helt bedårande med en sanslös personlighet. Så, ni har verkligen valt en mysig ras.



Nu ska jag googla vidare på cornish rex-katter. Vi har nämligen fått SAmuels diagnoser och nu känner jag att han behöver ett djur i sin närhet. Ja,ja,jaaaa. Det är fult att använda som knep för att jag vill ha en katt, men det är delvis sant.



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0