Yrkeskvinnan i en helt ny värld

Världen är helt ny. Och annorlunda. Det är skräckinjagande. Och märklig.

Hur gick det här till?
En hund liksom.

Å andra sidan, som maken säger: "Han växer på mig".

Divan blev alldeles gråtmild och trött igår och sa med darr på stämman "det här är rätt jobbigt faktiskt".
Jag höll med. Sen när jag väl skulle sova fick jag fruktansvärd hjärtklappning. Och det bara gick inte över. Jag började undra om det här var den där beryktade panikångesten man kan få.

Av en enda liten tax?
Näää....

Jag åt middag på stan igår kväll med min mycket goda vän. Det var härligt och jätteroligt. Men, jag glömde mig och drack en dubbel espresso. Klockan åtta på kvällen. Det är inte smart...
Jag tror det berodde på det alltså.

Så jag har inte sovit så mycket i natt, jag är molig och dann i huvet. Och hela det här "vi-har-skaffat-hund-hur-gick-det-till-hjälp-hur-ska-det-gå??", det är tydligen normalt...

Det sa min tax-vana, hund-kunniga arbetskompis. Vilken lättnad....

Det är min tur att ha natt-tax-vakt.

Det blir lätt lite kyligt att ha en utsträckt hand ner i taxkorgen - jag får ha benvärmare på armen. För framtiden kanske jag ska sticka mig en handledsvärmare?

Jag är så tröööööööööööööööööööött....

*voff*

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Utan någon större förkunskap tar jag mig friheten att säga; det är som med babysar - det blir bättre, fast fortare.



Kram

2009-02-10 @ 23:55:10
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Angelica Bielinski

hhehhe... tycker de tlåter som att det kommer gå alldeles kanon för er...;)

Heja Sigge W-burg, fantastiskt tillskott till familjen...=)

STYRKEKRAMAR

2009-02-11 @ 11:49:28
URL: http://www.allickanejlika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0