Yrkeskvinnan är sjukt kall om händerna

Det går kalla stråk genom köket och huset och jag FRYSER. Händerna är stela och kalla.
Jag har suttit vid datorn nästan hela dan känns det som. Sigge-hunden och jag tog en kort promenad och han krånglade lite från och till, kanske för att det snöade.

Nu sover han igen - helt utslagen i sin korg.

Det är mycket hund-pyssel just nu, mycket schemaläggande av "vem ska vara med hunden" så att inte hunden är ensam för länge ... eller snarare alls, kanske man ska lägga till. Inte helt enkelt. Och jag får om igen en kluven inställning till det här med att "jobba hemifrån" vilket jag kan utan större problem, även om det inte går varje dag, men det känns forfarande... lite som man fuskar? Som om man... egentligen inte borde.

Vad tramsig jag är. Jag sitter ju här som en höna på en en pinne, tar mobilen med på hundpromenaden, svarade t o m i telefon fast nån ringde efter telefontid.
Och jag skriver rent protokoll, gör checklistor på kommande omstruktureringar.

Äh - basta. Jag har jobbat idag. Så enkelt är det. Och nu ska jag ta och ringa ett sista samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0