Yrkeskvinnan swingar (verkligen) inte

Min syster är en smart kul kvinna/tjej i sina bästa år. Jag läser hennes blogg mycket flitigt. Härom dan bloggade hon om det här:

SLAMPANS DILEMMA

Ganska komiskt tyckte jag. Sen funderade jag på det - det är ju inget som är särskilt aktuellt för mig, har aldrig varit (jag är patologiskt monogam och gift och pryd och kanske rentav lite hämmad, gubevars), kommer antagligen inte blir. MEN. Jag säger bara MEN.

Om det nu är morsan inom mig (jag är väldigt mycket morsa), feministen...whatever, om nu karlar planerar att rulla hem till kvinfolk (förhoppningsvis då också vice versa) - DÅ FÅR MAN VÄL SE TILL ATT HA EN TANDBORSTE MED SIG!!! Varför ska en självständig, självförsörjande kvinna hålla sina tillfälliga karlar med tandborste. Tandborstar. Va? Bjuda på frukost - vad vet jag, kanske det, men hålla med tandborstar??? Dumheter. Karlar - skaffa handväska eller ha portfölj eller nåt - ska det rullas hem till någon och sen eventuellt sovas över, då får man ha tandborste med sig. Tycker jag. (Vän av ordningen. Jag håller reda på 6 personers tandborstar on a daily basis, en uppgift som jag förvisso delar med Maken. Dvs - han bistår ungarna med själva tandborstandet, jag ser till att det finns tandborstar åt alla.)

Jag kände i o f s en snubbe som alltid hade gästtandborstaroch gästpyjamasar och t o m nödbindor till eventuellt behövande damer...men det gällde liksom alla gästande kamrater, herrar, damer. Han var en sån där extremt omtänksam typ.

Nog om tandborstarna. Det här fick syrran och mig att spåna vidare. Och hur det var så sa jag väl nåt om att jag är patologiskt monogam och att tandborstdilemmat inte varit så aktuellt och så där, samt att radhuslivet är städat och kanske i andras ögon tråkigt. Syrran undrade lite spefullt på skämt "jaha, så ni har inga vilda swinger-partyn då?" Här borde jag ju sagt "nej, verkligen inte". Men jag sa istället: "Ssh, inte så högt, då vill alla vara med." Det var ju inte så där särskilt kul eller innovativt, men jag kom inte på nåt bättre. Istället bekände jag en mild tvångstanke som dykt upp nån enstaka gång. (VERKLIGEN enstaka...jag har inte tvångstankar så ofta)... Tänk om några av våra grannar skulle föreslå nåt sånt? Föreslå swinging. Partnerbyte. Hur farao krånglar man sig ur nåt sånt utan att det blir om möjligt ännu pinsammare allting? HUR, fru Ribbing, HUR? Min syster anser att jag bör ställa den frågan till M Ribbing, och jag överväger detta...men jag är ju lite pryd och hämmad så jag vet verkligen inte...
Tänk bara själva. Grannar som verkat så ordinära och trevliga och så plötsligt i nån situation där man minst anar det, vid soptunnan eller brevlådan eller så, så föreslår de det, så där bara. Hjälp... Förhoppningsvis svimmar man inte, får inte spel, rodnar inte så att det syns alltför mycket...och så krånglar man sig ur det hela...och sen blir allt så pinsamt att man nästan dör, man klarar inte av att låta barnen gå på kalas där, städdagarna blir en plåga och så får man flytta.
 
Usch. Det här var obehagligt. Sina tvångstankar ska man behålla för sig själv. Om det inte gått lång tid sen man hade dem, för då kan de ha hunnit blivit riktigt roliga.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag glömde säga't igår, men jag tycker du ska titta på Swingtown. =)

2008-10-09 @ 11:26:10
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Jag hade en jobbarkompis som råkade ut för just det. Hennes kompis föreslog att hon, hennes pojkvän, kompisen, kompisens pojkvän och en banan skulle bilda trupp (eller hur jag nu ska uttrycka det) under en kväll. Min jobbarkompis drabbades av panik och tog pojkvännen under armen samt en taxi hem. Ingenting som M Ribbing skulle ha rekommenderat, men hon skulle nog inte förebrå heller. Om jag hade varit i min kompis ställe och ålder (tjugo) så hade jag nog gjort likadant. Idag skulle jag sagt ett enkelt "nej tack" i vardaglig ton.

2008-10-09 @ 20:42:33
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Yrkeskvinnan

HELT OTROLIGT! Det har alltså hänt...jag är stum.

Klarar man att bara säga nej tack - det är det jag undrar...

2008-10-09 @ 20:46:42
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Nja, jag vet inte. Jag skulle nog klara det halvbra (attans vilket stelt och konstigt leende jag skulle få). Men jag har sätt rätt många olika beteenden så jag är kanske aningens immuniserad.



Det jag sitter och undrar över just nu är hur det kommer sig att jag så länge umgåtts med folk som är så öppna med vad de gör i sängkammaren. Själv är jag tämligen pryd - hur gick det här till?

2008-10-10 @ 20:35:10
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0