Yrkeskvinnan surar och mår lite illa

Jag ska bara skriva två saker:

1. Jag mår lite illa för jag råkade tittade på en fjärdedels Youtube-klipp där någon klämmer en MASTODONT-finne. Varför,  varför kunde jag inte låta bli att titta?? Nu mår jag ju jätteilla. Vilket jag inte förstår, eftersom jag klämt och hanterat bölder på barn så sent som för några veckor sen... Det är nåt med att se det på bild...nä, det var HEMSKT vad jag mår illa. På riktigt alltså. (Jag sitter och smygulkar lite och jag tror på allvar att jag kommer kräkas i papperskorgen...)
Nog om det.

2. En ung ranglig man halkade av bussen lite lagom indiskret FÖRE mig i morse. Han trängde sig alltså. Gentlemannen är, som företeelse och hedersbegrapp, om inte död så i alla fall i koma. Eller är det bara en tramsig rest av nåt patriarkalt som vi alla försöker göra oss av med eller vad? Vet inte. Det jag vet är att jag kom på mig själv med att plötsligt försöka kliva på killen ena fladdrande skosnöre. (Han är alltså inte bara en tränga-sig-förbi-damer-och-alltså-utan-hyffs, han har inte knytit skorna ordentligt heller.) Med flit!! Vad är det med mig? Som tur var (?) missade jag hans skosnöre med nån centimeter, annars hade han väl stått på näsan och jag hade skämts som en gnu och inte alls lyckats segla förbi så där nochalant och väst "oj, HOPPSAN..."

Jag mår fortfarande illa så nu måste jag dricka lite vatten. 

Varför tittade jag på klippet? Varför? 

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Du såg förmodligen klippet av ungefär samma anledning som jag tidigare alltid läste Aftonbladet-artiklar om barn som farit illa - gärna så illa att de dött för nära släktings hand. Jag blev helt förtvivlad och arbetsoförmögen en halv dag varje gång. Nuförtiden är jag duktig och låter bli - men jag känner suget varje gång jag ser en slik katastrofrubrik.



Håller med dig om att gentlemannen ligger i koma. Jämställdhet borde innebära att man väckte gentlekvinnan till liv, inte tog död på ovanstående. Låt oss bilda pakt för artighetens bevarande!



(I dessa moderna tider brukar sånt innebära en Facebook-grupp, men det vore bra med något mer substansiellt. Kan man värva fru Ribbing tro?)

2008-10-13 @ 19:38:25
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0