Yrkeskvinnan lyssnar på radio

...och baktalar kändisar.
Nä, det gör jag inte. Jag lyssnar på nedladdade sommarprogram (igen) och maken och jag har lyssnar på Dolph Lundgren och blivit jätteblödiga båda två.

Sen lyssnade vi på sisådär 12 sekunder av Salem Al Fakir och konstaterade att han låter EXAKT som Karl-Bertil Jonsson. Har nån annan märkt det? Är jag jätteförst eller jättesist med att konstatera detta?

Hur som helst, mina döttrar sjöng en konsert i Skogås igår och Al Fakir-brorsan Nassim höll låda som nån slags prat-mellan-akt. Döttrarna fick hans autograf och var väldigt till sig över detta. Min man sa bara:
"Ja, jag kunde tänka mig att ta med honom hem".
När jag  - något brydd - frågade vad han menade med det sa han bara:
"Han är söt och kan spela trummor".

Jag får fritt svävande associationer till Galenskaparna och Roy och Roger och den där lilla gubben man ska  ha sitt bagage.

I MITT BAGAGE

...fast här skulle det då vara "i sitt radhus ska man ha en lite programledare som är söt och kan spela trummor"... nja.

(Kan spela trumma och vara väldigt söt...? Funkar det? Näe.)

Jag skyller på mina bihålors tillstånd. Jag är inte riktigt mig själv.

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Inget kan göra en så luddig som igenpackade bihålor. Näsköljningar och nässprej är bra uppfinningar! (Säger hon som haft en pensel genom sina på höger sida av ansiktet - nej, det finns inga foton, men jag har kvar penseln...)

2008-10-21 @ 16:29:09
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0