Yrkeskvinnan intar sängläge

Ja, nä, idag gick jag bara och la mig igen, när jag hade gått upp, löst två krypto, ätit pänkejks (maken gör pänkejks lördagmornar av tradition...det är gott), samt gnällt ordentligt - då gick jag och la mig igen. Jag orkade inte ens lösa några världsproblem, småbråka, krångla, argumentera eller vad det nu är jag gör på lördagförmiddagarna. Jag gick och la mig. Först lästa  jag Guldkompassen en lång stund - när börjar hjärntvätten?? När? När? Sen tröttnade jag på det och gick hämtade min dator så att jag kunde titta på Scrubs i sängen...så bedagat (the story of my life liksom, lite småtrist, halvbedagade saker...är det verkligen sant? Njäää...)

Jag har nu sett...jag vet inte hur många avsnitt på tredje säsongen - två hela skivor i alla fall, alltmedan jag stickat på min fina tröja. Det är jobbigt att mäta stickningar - jag hade glömt det - så nu håller jag på och försöker bara att bestämma mig: ÄR det här 34 cm ryggstycke eller ej? Man skulle ju kunna tro att har man bara ett måttband så ger sig sånt, men NEJ. ICKE. Stickningen verkar besatt och ger mig olika siffror mest hela tiden.

Anyhoo, jag tröttnade till slut på amerikansk fejkad sjukhusinteriör och började istället mata in bilder på träd, flugsvampar, familjemedlemmar, nyfödd brorsdotter, brorson, samt en kyrkoherde (?) som lånat den fina bagen med texten "Jag är obegripligt intellektuell" - han skulle bara se om den matchade hans nya poet-brillor. Det gjorde den. Plus ytterligare några grejor. Sen sorterade jag bilder en stund, sen försökte jag flytta över bilder även från min gamla telefon men då sa datorn nej. Jaha. Så nu måste jag leta rätt på nån skiva med drivrutiner eller nåt.

Nånstans däremellan kom det inte ett och annat barn och frågade om jag var spröd (svar: ja) samt ett barn som behövde tröstas. Det var äldste sonen som var gråtig över något, och kämpade emot den där gråten tills jag sa att grina lite nu istället så slipper du få så ont i halsen, och det är helt ok att gråta. Då kom det nån tår eller två. Sen berättade han tjurigt att nån kompis till honom ("fast vi är inte kompisar längre") hade retat honom för att han grinat när han ramlade och slog sitt knä. Rätt illa var det också, det var ett hiskeligt blåmärke, + bula. På knät, mind you. Då sa jag att den där killen var nog väldigt rädd för att grina och blir retad själv och att det fortfarande inte är nåt fel med att grina. Grina på bara, sa jag hans stöttande mor. Då fick jag lite puss och sen var det bra. Sen berättade maken att hans nya kompis lite längra bort på gatan hade gjort två rysliga saker idag. 1. Han hade varit oförskämd mot sin mor och sagt nåt i stil med "har du ingen hjärna eller?" 2. Inte gillat den glas han tagit och SLÄNGT den och utan eftertanke hämtat en ny. Min son - som trots allt är en väldigt medkännande och fin ung man på 7 och ett halv - hade tyckt detta var två mycket osympatiska saker att göra. Särskilt det där han sa till sin mamma. Min son säger faktiskt aldrig sånt till mig. Möjligtvis "jag tycker du är dum", vilket är helt ok (inte för att jag är det...inte så ofta i alla fall... och det är ju att berätta vad han tycker...eh ja).

En sista sak. Maken har varit så där hurtig idag och slängt en massa skräp och haft sig. Han blev därför lite nöjd när vår granne knackade på coh frågade om han ville basta. Jag - som ju har sett för mycket Scrubs - kunde inte låta bli att säga nåt i stil med:
"Well there, Priscilla, you just can't wait to get naked, hot and steamy, alone, with that handsome neighbor doctor of yours - can you?"

Jag ÄR Dr Cox. Behöver jag nämna att maken blev lite lagom illa berörd. Men inte särskilt. Han är alldeles för förtjust i att basta.

Jag vill ha middag. Men jag orkar inte laga den. What to do?

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Du bor litet för långt bort, annars hade jag gärna donerat lins&ostpajerna som blev kvar efter makens femtioårskalas idag. Nu får jag nöja mig med att ge mitt favoritsunkknep; tina varmkorv eller köttbullar i micro och ät med tjocka skivor bröd.

2008-10-18 @ 21:04:32
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0