Yrkeskvinnan och världspolitiken

NÅJA. Nu ska vi inte ta i.

Det jag klurade lite på var det här med president-to-be-sworn-in-Obamas och hanses familjs kodnamn.
Han själv är RENEGADE (hehe), fru Obama är RENAISSANCE och kidsen är RADIANCE och ROSEBUD, vilket jag tyckte var superpiffigt.

Jag började genast fundera på vad min egen familj skulle bli. Öh.... För det första har de ju mest kodnamn här hela tiden. (Ni vet, Divan, Humlan, Killen och herr Minst. Samt Maken.)
Sen går de ju under en del andra epitet också. Divan t ex duttar rätt friskt i maten ibland. Typ, *plock pet skrap fös plock fös fös, dutt dutt*. Alltså blev hon Duttmeister. Och herr Minst som är minst (samt en Pascha) blev då Pluttmeister. Killen blev Skruttmeister och Humlan (som säkert just då la av en rökare) blev Pruttmeister. Det var hysteriskt roligt just då, även om Humlan själv var måttligt road när vi tog upp det igen. Och igen. Och igen.
Hähähä.

Eh-HRM. Ber här om ursäkt. Det var mycket lågt och i dålig smak. Ever so sorry.

Anyhoo, min bror J som är en rätt lattjo typ from time to time kom på att mina döttrar var nåt slags kollektiv, systrarna W och pojkarna var lite mer "in the hood" och blev alltså T-Bone och J-Dub. Eh va, liksom.

Sen hade vi en period då i alla fall maken och jag ÄLSKADE X-Men och såg dessa filmer flera flera gånger...och genast ville vi ju ha X-Men-personas.
(Parantes: I någon av de tidigare Scrubs-säsongerna blir Eliot kalla för slampa pga ett one-night-stand och hon kommer fram till att det är lite empowering, "kind of like having this persona... Eliot Reid - TRAMP!" Sen blir det något besvärande när en sjuksyrra ber henne lista ina 10 favorit-ställningar och hon bara kan tre och sen börjar hon lista "random insects"...och sjuksyrran kände då dessutom till the tarantula...oerhört roligt...lång parantes appropå personas...)

Maken som är en hyffsat luden typ blev förstås Ape. Tyckte jag. Inte han. Själv var jag gravid när det begav sig (med herr Minst) så jag var ju given, Sphere. Divan var...öh, nu minns jag inte riktigt, kanske var det Attitude eller nåt, men Humlan var i alla fall Fierce. Och märk väl att det vara långt innan jag överhuvudtaget hört talas om Tyra Banks.
Killen, vad kan han ha varit? Tiny, kanske. Eller så var det herr Minst som ju dock var in utero just då.

Men - vilka skulle vi vara om VI var presidentfamiljen? För det första skulle ju JAG vara president (öh...jä, rajt, men i alla fall), och jag skulle vara... *tänka tänka* - stopp, först måste man ju han en bokstav. Hm. Vi tar F.
Jag skulle då vara Fabuloso, maken får vara Fuzzy, barnen blir i storlekordning Fairy, Fierce, Fishtank och Fruitbowl.

Ok, det där lät helt vansinnigt samt väldigt smyg-gay alltihop. (Fuzzy? Fairy?? även om en dotter är det wacko FRUITBOWL??)
So sue me, jag tappade inspirationen.

Lagom till lunch var vi i alla fall vilda djur, jag och pojkarna. Vildkatter. Jag är ett Lejon, och de andra var Tiger och Jaguar.
Förstås.

Jag ska fundera vidare på ytterligare nån bokstav. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äsch! Du ska ju inte avslöja de där kodnamnen! Prova med s (som i secret) eller h (som i hemligt)... :)

2008-11-27 @ 19:51:08
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: saom

Hmm. Måste genast fundera över mitt eget kodnamn.

2008-12-03 @ 16:34:17
URL: http://saom.blogspot.com
Postat av: camilla

har du blöjor på dig

2009-01-24 @ 17:18:54
Postat av: camilla

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

2009-01-24 @ 17:23:51
Postat av: camilla

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

2009-01-24 @ 17:25:26
Postat av: camilla

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

har du blöjor på dig har du blöjor på dig

2009-01-24 @ 17:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0