Yrkeskvinnan tröttnar på sig själv

Ja, när man har gnällt så mycket som jag har gjort de senaste dagarna blir man till sist lite trött på sig själv. Så jag måste nu rycka upp mig lite och vara lite organiserad och tillrättalagd. Följande ska avhandlas idag:

- Den film jag såg igår
- Det faktum att jag ska ta bort häftklamrarna i magen idag
- Vi bygger ett däck/en trall på baksidan av huset.
- Jag lyckades installer MSN alldeles själv på datorn igår
- Jag var chat-uppkopplad i ca 5 timmar igår. Minst.
- ALMI är ... skräp.

1. Filmen jag såg igår var den här:



Otroligt extravagant och vacker film och jag är ju extremt svag för Reese. Men någon skulle ha behövt vara lite tuffare med saxen tänkte jag. Lite mer "kill you darlings" hade inte skadat. Det blev för långt. Men oj så vackert.
Jag såg hela filmen på min dator i min säng. Jag är så väldigt hi tech...not. Det var väldigt mysigt.
Men en sak till ang filmen; Reese var fantastisk MEN hon lyckades inte få Becky Sharpe att framstå som jättemanipulativ. Det kan jag inte komma ifrån. Hon var liksom för rar hela tiden, och nog farao älskade hon son man även om hon liksom inte riktigt klarade av att vara nöjd med det egna livet. Inte verkar det som att filmmakarna heller riktigt klarat av att skildra hennes och makens slarviga leverne. De framstår ändå som nån slags sympatiska slarvrar. Fasktiskt. Inte som slappa, lata manipulerande typer. Alls. Eller är jag naiv? Jag är svag för Reese det är vad jag är.

2. Det gäller att komma ihåg att ta ett piller innan klamrarna ryker. För det kan tydligen nypas en del. Usch.
Jag får återkomma i frågan.

3. En byggare håller på och bygger hej villt på baksidan, både balkongförlängning och däckläggning. Han är väldigt PÅ. Sågspånen flyger och far.

4. Nej, det är inte särskilt imponerande att installera sin MSN själv, men jag kan verkligen inte sånt här. Jag får vibbar och flashbacks till gymnasiet när jag lärde mig räkna rätt svåra ekvationer ... bara genom att lära mig mönstret. Jag fattade aldrig vad jag gorde. Det är lite så nu också. 

5.  Jag var så lappsjuk att jag la beslag på en hel arbetsdag för kompis F. Stackars. Han fick sitta och chatta med mig i ... många timmar. Fast det var rätt skoj.

6. Jaha, åsså fick jag det formella brevet från ALMI där de sa att vi inte fick något innovationslån. För vår idé inte är tillräckligt innovativt...eller nåt. Men ett annat företag i korridoren på företagsstartarplejset där jag har mitt kontor, de fick. Och det de ska gör är att starta en community för en specifik intressegrupp. Va? Är det så mycket MER innovativt??? Morrr... Men men, jag missunnar inte dem det, för de är trevliga och duktiga. Det är ALMI som jag tycker kan gå och ... fisa ner sig. (Det var ju moget sagt...)

Så! Nu har jag avhandlat dagens .. ämnen.
Nu till några till några klagomål:
- Syrran bloggar för lite. Jag vet inte, hon kanske har ett jobb eller nåt?
- Jag är trött på att jag har så ont och är så sabla darrig i benen...men det kanske jag har nämnt nån gång förrut?
- Jag missade PCD igår...pinsamt. Att jag tittar på den serien alltså, inte att jag missade den. Jag satt ju och bildade mig m Vanity Fair for crying out loud.

Nu ska jag ringa mamma. Och gnälla lite.
;-)

Kommentarer
Postat av: Mona

PCD? Vad är det för viktigt? Jag känner mig gammal ocg grå när jag inte fattar hippa förkortningar.

Någon gång när jag har lite mer tid ska jag se den där filmen.

Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren - även nöjd kund))

Håller med om ALMI. Jag kom aldrig så långt som att söka pengar från dem, men jag är inte förvånad över att det är ett lotteri i utdelningen. Jag ordnade finansiering på annat håll.

Samtidigt är jag litet nyfiken på företagsidén - är det något ni kan tala om eller är allt topphemligt?

2008-05-29 @ 21:59:06
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Ingegerd (aka maken)

PCD är överskattat trams. Inte destå mindre hamnar vi där inte alltför sällan. Bör inte uppmuntras.
/från en grinig äkta man

2008-05-29 @ 22:53:48
URL: http://www.pro.se
Postat av: Julia

Å MSN. Let's work on that,

2008-05-30 @ 23:06:42
URL: http://juliaskott.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0