Yrkeskvinnan talar i radio

*hihihi*
Det rullade in en vit sån däringa buss med en flera meter lång mast på taket. Sen skuttade det in en reporter och skulle sitta med vid gröten och knäckebröt. Det är alltid lite motigt det här med knäckebröd och te på morgonen, askonsdag och långfredag... Jag är svår på ordentlig frukost så det KÄNNS. Sen sprangs det runt lite med lurar och annat, och så brak - så var vi i direktsändning.

Ni kan lyssna HÄR:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&id=1068552

Jag tyckte nog att det gick bra. Jag tappade fokus i mitten, mest pga att Pashan klättrade runt i knät på mig och satt och höll i radioreportens mick-sladd (jätte-löööööööööööööööst, skulle han sagt) och sen blev han uttråkad och försvann, vilket gjorde mig ännu mer nervös... Precis när vi var off the air hörde vi ett typiskt: "FÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRDIIIIG!!!" från muggen. Jag är något lättad att det inte kom med i direktsändning.

Nu sitter maken och övar på Pilatus.

Barnen pysslar - nästan i harmoni med sig själva och skapelsen - med modellera. Pashan kom just och viftade med en blå orm som enligt uppgift är snäll.

Men jag ska ju inte hoa alltför mycket om barnen, eller hur?

Det är Långfredag och det SNÖAR. Som tusan. Kommer vi en kunna ta oss till stan eller hamnar vi i diket?? Jag är skeptiskt till att principförsöka.

Nu ska jag kolla om bussarna går ändå upp på vårt berg. Om de inte gör det blir jag nervös. Jag undrar om de plogar...

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker ni ska ta den mer judiska inställningen och offra ritual för att akta livet, om snön gör det farligt. Men det är jag som är paranoid och inte gillar bussar och lastbilar.

2008-03-21 @ 12:22:18
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Julia

Och VEM är det ni har hyrt in som Agnes? Det där går jag inte på.

2008-03-21 @ 12:23:58
URL: http://juliaskott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0