Yrkeskvinnan leker detektiv

Jag sitter på mitt jobb och gräver och gräver i luntor, pärmar, kartotek och däremellan knattrar jag åstad på eniro och google och leter och letar, och kors-kontrollerar gamla adresser och telefonnummer...men lik förbaskat är vissa människor spårlöst försvunna. I alla fall för mig. Är inte det lite läskigt?

Min själs älskade fyller år imorgon. Han ska få fina presenter. Några överaskningar och några självklarheter.

Hm. Jag inte bara leker detektiv. Jag undviker att bokföra också. För jag är inte bara lat, jag är feg också. Bokföring skrämmer mig.

Det är konstigt väder och jag får ont i huvvet.

Igår fastnade jag framför CSI, följt av författarsamtal med Sarah Waters (det var halvintressant) följt av en hemskt deprimerande dokumentär om Familjen, den där sekten ni vet. Sen lyckades jag klämma in ca 10 minuter splittrad Jordan rättsläkare och 5 minuter splittrat Sex and the City, som jag för övrigt har ett mycket komplicerat förhållande till. Jag pendlar mellan att tycka att de är fullblods-IDIOTER, pinsamma och barnsliga, ytliga och halv-onda...till att fnissa mig redlös. Jaja. Min man har in i det längsta hävdat att han vägrar gå på filmen med mig. Dvs, tills jag sa ungefär så här:
"Vi ska gå på Sex and the City och jag ska ha SNYGG och mycket URRINGAD klänning samt högklackat samt vara mejkad till tänderna och sen ska vi på lokal och äta nåt piffigt och dricka drink och om han säger nej till detta kommer jag att GÅ MED NÅGON ANNAN. PREFERABLY EN ANNAN KARL!"
Då gick han med på att gå på bio med mig. Tänk så schangdåbelt. (Jag har ingen aning om hur det stavas.)

...ja, och medan jag glodde på allt detta lät jag för engångsskull bli att knapra på nåt onyttigt - nä, jag satt och sydde på maskin hela tiden. Neurotiskt, jag vet. Jag har fått dille på att sy om alla urväxta flicktröjor till nattlinnen. De blir jättefina och - hör och häpna - flickorna använder dem. Jag är lite stolt faktiskt. Nästa prjekt ska jag försöka att fota från början till slut. Allt för ofta kommer jag på att jag borde dokumentera när jag redan klippt sönder det mest och precis har börjat nåla.

Nä, nu ska jag vara lite ... tuff och modig. Och börja KONTERA...

Det är så otäckt.


Kommentarer
Postat av: Julia

Gratta karln från mig!

2008-06-24 @ 22:20:59
URL: http://juliaskott.wordpress.com
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren)

Kontera?! OOOooooOOOOoooH! Du är en mycket modig kvinna! ;)

2008-06-25 @ 10:38:27
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Julia

Bloggas det inte lite dåligt här? HARKEL.

2008-07-07 @ 17:59:48
URL: http://juliaskott.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0