Yrkeskvinnans omkullkastade planer

Jag skulle masat mig iväg på föreläsning idag. Skulle. Men imorse hostade den stora killen fortfarande som e döende valross och när jag frågade den lille varför han grät visade det sig att han inte alls grät. Hans ögon rann över av feber. Man hade kunnat steka ägg på barnet. 38, 8 vid frukostbordet and rising.

Jag fick stanna hemma. En kort utflykt för tre snabba ärenden - och då var storasyster på väg hem så jag har inte varit en helt olämplig mor.

Men nån föreläsning blev det inte. Jag har husfruat mig i maklig takt mest hela dagen. Det mest uppskakande som hände var att maken ringde hem och berättade att han mått illa hela förmiddagen men att han nu kände sig mycket bättre...ok? Det vet jag inte om jag blir helt imonerad av.

När vi väl kört alla barn i säng drack vi glögg och tittade på Medium.

Min stora son, den ack så  sjuke (nåja) hittade på nåt raffinerat sätt att spänna en sån där tränings-gummisnodd-grej så att man sen kunde åka på baken över hela hallgolvet. (Mycket svårt att beskriva men han var mycket nöjd och har talat exalterat om din "anordning".
"Mamma, visst är det en bra anordning?"
Min son, snart 8 år, använder ord som "lönlöst" och "anordning" utan att blinka. Är det inte lite imponerande?

Jag kan inte gå på föreläsning imorgon heller. För min man är rektor och måste hålla uppbyggliga terminssluts-tal. Om han inte kräks förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0