Yrkeskvinnan rippar och säger RIP sommaren 2008

 Nåja, nu ska vi inte ta i så förtvivlat.

Så här var det. Vi var på väg i bil till väninnan och hennes familj. Jättehärligt skulle det bli. Och det blev det. Baddräkter dagen lång, varmt som tusan, lite badminton, mycket fniss och flabb, båttur på sjön, grillat till kvällen, ett par glas rosa krokodil (Tandarra Cabernet Sauvignon Rosé 2006, nr 6731 på bolaget) och allt var helt enkelt toppen. Så när som på bromsbett och att det var en drös flugor som störde vår nattsömn...jaja.

Så vadan RIP? Jo på vägen ut till detta landställe mitt i djupaste sörmland såg jag den. Den första gulnade björken.

Och så gick ännu en sommar och kommer aldrig åter, hann jag tänka. På vägen hem så jag drösvis med gula björkar. Jag försöker att inte bli alldeles deprimerad. Det går rätt bra.

Nu är det tacos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0