Yrkeskvinnan släpar saker till kontoret

Efter en dust med Stockholms morgontraffik IGEn (det tog ungefär lika lång tid som sist och var om möjligt ännu tjockare på Essingeleden - nästa gång åker jag hemifrån klockan 06.30) sitter jag nu här igen på kontoret och ska försöka få ett och annat gjort under dagen. Det är så här ungefär:

9.00 - FRUKOSTMÖTE

10-12 - Jag jobbar på så gott det går

13-15 - Räknaräkna-möte med coach (dvs vi försöker på lite ordning på våra budgetsiffror och i bästa fall komma fram till att vi kan gå runt nån gång inom en överskådlig framtid och inte om 10 år...

15-17 (kanske) - kurs med nåt juridiskt tjosan som gör mig nervös. Vi får se om jag går det.

Heja mig.

Jag har släpat hit saker som sagt. Igår natt lär jag har mumlat (rätt högljudt) om kökshandukar (saknas på jobbet) samt pennställ. Alltså har jag med mig såna idag.

Jag har även släpat hit bärbar dator och fotogrunkorna för att se om det kanske kanske går att slänga upp lite bilder på kontor och annat. Vore inte det hejsan?


On a more serene note; i morse (och igårkväll faktiskt) har jag läst mitt Laudes (japp, morgon-bön, jag är impad av att det finns de som har kollen...hatten av!) och mitt Completorium. Läst alltså, och inte sjungit. Vi har sjungt dem ett bra tag nu, fast Laudes kortas ner eftersom maken blir stressad annars (det är lite långt om man ska få med allt). Sjungandet ger dock upphov till ett visst fnissande bitvis eftersom maken har en tendens att låta som...nån i målbrottet så där dags på morgonen .. och tupparna står som spön i backen. Det blir inte så där tvär-värdigt då. Jaja. Så nu har jag LÄST. Tyst och fint. Fast det är fint att sjunga också.

Jag undrar jag om jag får igång fotogrejjerna...men det lär visa sig. Jag är INTE teknisk.
  

Kommentarer
Postat av: Mona

I lovar din blogg määä(som man tydligen ska säga här i Västerås. Jag kommer på mig själv med att ibland spontant säga määää).

Här hemma bönas det inte mer än bordsbönen, men vi skulle nog behöva införa en liten bönestund varje morgon åtminstone i rent meditativt syfte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0