Yrkeskvinnan kör bil i morgontraffiken

Jäklar alltså. Jag skuttade upp (nåja) och läsa min Laudes (klura på den ni) och sen försökte jag få i mig lite mixad jordgubb och banan (väldigt gott och en del av mitt nya liv ). Jag slängde in väskor och pärmar och grejjer i bilen, fick kaffe i en sån där larvig grej som amerikaner sitter och sörplar i i bilen (den har inget handtag och min bil har inget sånt "ställ" så jag fick hets-dricka kaffe vid rödlysena...) och sen tutade jag iväg, i min lilla insekt.

image43

Nej, det är inte den, men den är väldigt lik. Min är något mer grön...mintgrön...vilket min man tycker är föga manligt men men. Det är dessutom han som kör den mest.

But I digress.

Den här lilla hoppiga saken tar sig fint fram i Stockholms morgontraffik men ändå. Jäklar alltså, jag satte ett tidtagarur och det tog mig exakt 50 minuter att köra hit. Det är ju sanslöst!! Det borde inte ta mer än max en halvtimme, jag tror det är ca 4 mil.
Jajajaj, nästa gång får jag åka hemifrån kvar i sju istället för kvar över.

För att gå tillbaka till KA, lustig bil det där. Dessutom har jag alltid tyckt att det ser ut som den har blöja, haha. Kanske inte så dumt med tanke på vad jag sysslar med...

Nu ska jag jobba. Det är frukost och möte snart. Frukostmöte. Med frukost. Jag är hungrig.

Kommentarer
Postat av: Rosengeranium (Parkettodlaren - även nöjd kund))

Laudes = morgonbön (utmana inte en religionsvetare - det är som att säga till en ingenjör att någon annan ingenjör klarar av _hans_ problem bättre). Du är duktigare än jag; det är inte ovanligt att jag läser min morgonbön vid lunchtid, vilket strängt taget skulle göra den till sext om jag inte följde morgonbönens ordning. Jag har aldrig påstått att jag är Guds bästa barn...

2008-04-03 @ 13:18:37
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Maken

Darling, och du som ändå kör rally=rallymamma och ändå 50 minuter.
Jag tror att man kan köra i vägrenen med vår ford Ka, i så fall borde det gå fortare.

Här är bra på konferensen, men inte kul utan dig. Saknar.
Vi ses imorgon!
Puss M

2008-04-10 @ 23:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0