Yrkeskvinnans hjärna har sina klara begränsningar

...och sen vore det ju skoj att ha lite bättre koll på dem. De är säkert klara, men inte alltid för mig. Begränsningarna alltså.
Jag har räknat på affärsidéns siffror idag. Det var rätt ansträngande. Och inte mycket klokare blev jag. Eller jo, LITE men - som det ser ut idag tar det ca 10 år innan vi tjänar några pengar. Ska det vara så???

*sjukt djup suck*

Jag får räkna om.

Sen har jag surfat runt och blivit alldeles yr i hela mössan när det gäller alla sajter som det finns så mycket värdefull information på. Jag tror jag blev lite mätt redan för ett par år sen, på att surfa företags (mitt)-relaterade sidor. Nu är det  ju bara så att det har ju hänt hur mycket som helst sen dess. Jag har minst fyra konkurenter, varav en som jag hittade för första gången idag. Men jag har nån barnslig idé om att vi inte behöver vara konkurenter. Jag tycker det känns alldeles för mycket bakåtsträvande och alldeles för lite framåtsträvande och "tillsammans-räddar-vi-planeten" att tänka in terms of konkurrens. Traditionellt och tråkigt och INTE nyskapande.

Och så fick jag komma med i en spännande grupp bland fränder. Mycket spännande.

Vidare funderar jag på människor med makt som jag ska trakassera och vårdinstanser att besöka. Det där lät oerhört kryptiskt inser jag nu, men det får väl göra det då.

Jag har mailat min idol i England också. En affärskontakt/fellow företagare som är otroligt spännande att ha att göra med. Hoppas hon har tid att svara.

Vad mer? Affärsplanen är skittrist. Men den måste ju harvas med.

På måndag ska jag börja på mitt halvtidsjobb och just precis nu är jag inte särskilt motiverad att göra det. Men det handlar ju om brödfödan, gubavars.

Jag har börjat sticka vantar. För snart är det vinter.

Mitt liv i bilder idag.
(Jag censurerar barnet som gallskriker i bakgrunden. Han har en syster som får hantera skrikandet temporärt...eller nä förresten, jag censurerar inte alls, han blev så bra på bild...)


              

Ok, först alltså dagens frukost, som först verkade för lätt - sen gjorde jag FEL - med bläckpenna dessutom - och då brukar det bli katastrof och elände och hela dan är förstörd och en gång smög jag ut och SNODDE grannens tidning fast egentligen bytte jag min lästa och sudoku-kladdiga mot deras jungfruliga för att kunna BÖRJA OM... ni fattar. På nåt jäkla vänster styrde jag upp det hela och det gick bra. Det är så typiskt att man gör fel när det är för lätt. Om ni förstår.
Sen har jag stickat på en vante, och har invigt fantastiska bambustickor, lätta och lätthanterliga. Det där turkosa garnet stickar jag tredubbel och det blir mycket bra till vantar för det är rätt fult och jag vet inte annars vad jag ska göra med det. Det rosa är kompakt och käckt.
Ja och sen har vi förtvivlad Lill-Kille. Jösses, så förtvivlat. Det är bättre nu.
Och till sist min arbetsplats. Se så fliten hänger över den som ett produktivt moln eller nåt annat poetiskt. Faktum är att jag bara spelat ett par spel idag men ändå inte lyckats rädda A1 en enda gång. Oops.

I let it slip. Jag spelar på king.com och det är inget jag är stolt över. Bara lite... BigBang är ett av favvo-spelen just nu och det är där man hjälper A1 att komma hem. Om man hjälper honom hem MED BigBang får han ett party, om man inte får tille n BigBang sitter han och dricker kaffe lite "home-sweet-home-aktigt"... Jag undrar så vad som händer om man får till BigBang på ALLA fem nivåerna - vad händer då? Hamnar han nån annanstans? Bryter det ut nån vild orgie hemma hos honom? Eller så händer det ingenting vilket vore trist.

Jag har inte lyckats slita mig från skärmen för att sätta den där degen jag hade tänkt sätta. Åhh.... Vi ska nog till landet vilket alltid är lite ångestladdat och stressfullt.


Jag är hungrig.

Och vi måste iväg.

Och det blåser nåt otroligt. Det har kommit allsköns märkliga tingestar flygande förbi altanfönstret idag...


Just det - här det det guldspräckliga stickprojektet också. Det blir nog fint.

image13



Kommentarer
Postat av: Julia

Man kanske skulle skaffa sig en svensk blogg igen
- som bara du läser, och beundrar min stickning. =)

2007-09-14 @ 18:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0