Yrkeskvinnan börjar om

Hej och hå.
Jag börjar om mitt bloggande. Varför då? Varför inte.

Jag läser: Caipirinha med Döden av Maria Ernestam
Fantastisk bok. Jag deppar lite för den är nästan slut. Jag ska berätta allt sen.

Jag stickar: ett guld-spräckligt garn som nog blir ett linne. Tror jag. Fint blir det. Hoppas jag. Halsduken till Humlan blev klar igår. Jag ska försöka lägga upp en bild på den.
image2

Good grief. Det gick. Titta vilken fin halsduk!

Jag bakar: bröd med kikärtor och sojabönor i. Det blev LÖJLIGT gott. Receptet ska jag också försöka lägga upp en länk till. Jag är inte så hajjtekk som jag vill tro ibland.
Man gör så gott man kan. Det ligger bröd på hela bordet i alla fall....måste föreviga...
image3

Det är minst lika gott som det ser ut. Jag lovar!

Jag har jobbat med affärsidé och företag idag. Tillsammans med kompanjon och liten bebis. Bebisen hade synpunkter och var då och då högljudd, men väldigt söt. Mysig. Jag fick god kyckling-wok (inspirerad och improviserad) hos kompanjonen. Och jag har nu lärt mig att för att det ska blir lite yakiniku-aktigt så ska det vara olja, soya och vinäger samt honung och ingefära....och nåt mer. Vitlök tror jag. Samt chili om man känner för det. Nedrans gott i alla fall.

Vad tror jag egentligen? Att det ska surfa hit kopiösa mängder människor och intressera sig för mitt liv? Nja. Men kanske säger man nåt intressant, väcker nån tanke...eller så. Hm.

I vilket fall är det för sent för en orutinerad blogg-novis. Jag måste gå och lägga mig. Fast risken är att jag trots allt ÄNDÅ försöker hjälpa A1 hem några gånger....Jag ska förklara vad jag menar...en annan gång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0