Yrkeskvinnan tittar på TV

Så rolig är jag. Jag tittar på skräck-TV, dvs Du är vad du äter. Anna Skipper gör mig MYCKET nervös. Hjälp så gräsligt. Sen undrar jag alltid hur illa det är, om det där människorna verkligen äter så där illa...för om de gör det  blir jag riktigt sur... För då är det löjligt skit-jäkla-orättvist att jag lyckats bli överviktig trots att jag äter så löjligt nyttigt att Anna Skipper på sin höjd skulle slänga ut - hm? Ja, vad? VAD skulle den där farliga människan kunna slänga ut ur mitt kylskåp? Möjligen en av hallonsylterna som är för sockrad - jag köper ju annars sån här nipprig sylt med mellan 65 och 72% bär. Alltunder 60 är HELT oacceptabelt om man nu ens ska äta sylt. Jaja... Bara för det ska jag skriva ner vad jag har ätit idag. ALLTIHOP.
1 smörgås (hembakat bröd m kikärtor) m rökt skinka (tunna skivor)
1 glas apelsinjuice (ekologisk)
1 kopp kaffe m lättmjölk
1 kiwi

1 rödpaprika, bakad i ugn m lite olivolja
3 msk kikärtor
1 dl quinoa
1 palsternacka (liten, slantad och kokad)
1 msk riven parmesan
1 glas vatten

1 kopp kaffe
2 bitar mörk ekologisk choklad

2 kanelknäcke...med bregott (ekologisk)

1 talrik löksoppa
2 st pannkakor m i-mixade kikärtor och quinoa (lunchrester)
1 glas vatten

3 st cashewnötter m youghurt

SÅ. Är inte det rätt nyttigt?? VA??

Suck.
Jaja.

Jag ska nog ta ett äpple också.

Jag är så grinig. Det är så tråkig att vara sjuk. Jag vill ut och springa i skogen igen.

Ni ska få se bild på sonens fina tröja. Den är klar nu.

Hurra för mig. Och nu ska det bli några vantar till. Det är tur att det finns garn.

Just det, nån kopp grönt te också.

SUR SUR SUR.







Kommentarer
Postat av: Julia

Bilden funkar inte, jag vill se tröja!

2007-10-18 @ 21:14:11
Postat av: Mona

Så där tänker jag också. Jäkla Anna med stora pekfingret. Seriöst, deras mängder kan ju inte stämma. Jag äter nyttig mat i vettig mängd + att jag enligt mina mått äter mycket onyttighter, vilket vill säga 1 påse ostbågar/vecka 2 glas läsk/vecka + säkert 3 hg godis/vecka. Jämfört med galningarna i hennes program är ju det ingenting, och ändå är jag värsta tjockisen. Det är inte rättvist! Jag bir suris.

Förresten, den där mössa i ett par inläg längre ner är tokfin. Jga emnar allvar. I love knasiga hattmössor, och den där var alldeles fantastiskt knasig. Lyckos dig som kan pyssla så fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0