Yrkeskvinnan lyssnar på musik

i sin egen lilla värld på väg till jobbet. Jag surade lite över att resvägen tar mig 50 minuter och att kanske vore det bättre att ha ett kneg lite närmare hemmet...samtidigt, vad skulle jag få för inspiration om jag inte satt och seg-degade på pendeln var och varannan dag? Lät det där logiskt? Oklart. Jag lyssnade på min fromma spellista i telefonen och, ja, vad kan man säga? Dolly är och förblir liksom Dolly.

Hon har skrivit en låt som heter "Raven Dove" och jag vet inte om man uppskattar den om man inte är vrålreligiös (som jag). Otroligt vacker text med stark (i mitt tycke) frikyrklig prägel. Märkligt då att en gammal katolik-hagga som jag gillar den då, men det gör jag. Det är nåt mandolin-flirr i början som jag egentligen inte förstår mig på men på nåt sätt är det ändå så otroligt vackert. Den del av texten som i vart alltid innebär en risk för min mascara är följande:

There will come a day
When I'll fly away
Forever to be in his keep
Eternal life
In the sweet by and by
Where raven dove, raven dove speeks

Where lambs walk with lions
And child tames the beast
Nation shall gather
To bow at his feet
And loved ones shall rise up
From their earthly sleep
And he'll separate all the
chaff from the wheat
Hallelujah, hallelujah, hallelujah
How sweet
When the raven of darkness
Turns into
A white dove of Peace
Raven dove

*snörf*

Jag ÄR lite konstig på den här punkten, det vet jag. Jag ska förklara. Hur kan man nu blir rörd av att prata om att skilja agnarna från vetet? Jag SKA förklara sa jag juh. Jo, man kan tolka det - jag tolkar det - som att det är inom mig det ska separeras, det dåliga från det bra, agnar från vete. Och framför allt, när Dolly sjunger som hon gör, och innerligheten är sån att man nästan kan ta på den, då kan det bara betyda det. När de älskade loved ones vaknar från sin jordiska sömn, och kärleken helt flödar över, då renas jag helt och hållet från det dåliga och onda och kan helt möta min skapare...

Okej, jag kliver ner från sockerlådan som de säger i USA. (Det betyder sluta predika typ.) Hoppas ingen tog illa upp.

Två saker: Jag håller ap-sträng diet. Det är skittrist men jag är ilsket bestämd, och jag har förklarat för min dotter att jag inte alls tycker att jag är ful utan bara tung och har ont i knät pga detta. Därav försök till viktnedgång.
Det var det första. Det andra är .... hur ska jag uttrycka mig? På mitt nya jobb, där jag skyfflar papper och förundras över konstiga kontoutdrag och bokslutssammanställningar från 1978 (ska de sparas? Slängas? Ramas in?), där finns en toalett. Döh? Det är väl lag på sånt vad jag vet. Well, i denna toa sitter nån slags dosa som det bluppar ut nåt blått klorinaktig ur varje gång man spolar. Antagligen lite för mycket, för det luktar ständigt brutalagressiv decificering slash hälsofara när man går in på den toan. Min tanke är: OM det skulle stänka i denna toa (som det ju kan göra när man sitter - inga detaljer); riskerar man då inte frätskador där bak?

Därmed lämnar jag detta gruvligt intima ämne.

Jag visar på bredd idag; coutry-kristen-lovsång-tjosan, predikav katolik-hagga, pappersgnäll, bantar...(förbjudet ord)DIET-klagan samt toalett faror. Idag har vi kul, må jag säga.

Nu ska jag följa Humlan och storkillen till Friskis och själv ta ännu en runda i skogen. Gäsp.

Och bara för att ytterligare roa: har ni sett en sån hatt?
image38

Kan man gå ut så här?

image39

 Nja. Mycket tveksamt. Hatten är nu upprepad (haha) men ser något mer civiliserad ut. Tror jag.
Jag ska visa en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Julia

Hatten är... intressant?

2007-10-02 @ 17:07:36
Postat av: Magnus

Jag tycker också om Dolly, men vågar knappt erkänna det.
´Plums, plums...

2007-10-02 @ 20:09:53
Postat av: Anonym

AAAAAAhhhh, nu kom arkivarien i mig fram!!!! Kontoutdragen behöver med största sannolikhet inte sparas, däremot bokslutsammanställningarna!!!! Var är det du jobbar någonstans? Vi fick f ö en Simon den 21/9! Sa det på Lunar oxå men vet inte när du tar dig dit nästa gång så???

2007-10-04 @ 15:50:41
URL: http://ichmeb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0