Yrkeskvinnan är kall om händerna

Jag köpte nya kläder igår. Det var mycket nödvändigt fick jag till sist bestämma mig för. Nu har jag löjligt snygga jeans, tycker jag själv och gullig tröja m löv.
Hurra för det.

De vill ge mig mer att göra på mitt jobb vilket jag tycker verkar som en jättedum idé...mest för att jag trivs  med att odla min lättja. Nåja.

Jag håller också på att försöka jaga fram en urna från ett krematorium, vilket visade sig vara svårare än väntat. Mest för att folk vägrar svara i telefon, och alltså inte för att urnan sprungit och gömt sig.

Jag måste nog börja titta på 6 feet under... Finns den som box?

Jag fick femte säsongen av Scrubs!!! (Har jag sagt det??) Weeeeeeeeheeeeeeee! Mycket roligt.

Sen fick jag också "The Secret life of Walter Mitty" - oerhört roligt. Det enda är att jag sett den typ HUNDRA gånger så jag kan hela utan till, vilket i o f s inte gör nåt...jag sitter och läser med och sjunger med och är allmänt odräglig.

Jag tror det drar från fönstret här på kontoret för jag är alldeles marmorerad om tassarna. Brrr.

Vad mer? Jag är lujligt oteknisk och lyckas inte lägga upp länkar till mina favvobloggar till höger. Hur fasen gör man? Min man, som jag i vanliga fall konfererar när det gäller allt ekonomiskt och tekniskt, han är liksom anti allt sånt här socialt och kommunikativt på nätet och alltså tänker han inte befatta sig med sånt. Tror jag. Har inte frågat än. Det är som om vi hade varsinn teknikfientlig ådra; han hade minsann en Commodore 68 (??) typ och programmerade och hade sig - jag spelade Digger och Frogger; han vare snabb med snabb uppkoppling, jag får dille på ändrade skärminställning och blir nervös och tror att nu går det aldrig att ändra tillbaka; han vill ha superduper-telefon som man kan surfa och maila med, men samtidigt skriver han sms med två tummar och låååångsamt går det, jag vill mest kunna lyssna på musik och ha nåt kul spel i telefonen och sen så sms:ar jag som en iller (vrrrom - tycker jag själv)... Och jag har drällt på Lunar (pinsamt), jag var rätt snabb m Facebook - och han mannen blir alldeles trött och säger saker som " det där Fäsbooook, va e de förnåge??" Nä, nu var jag elak.

Oj - akut. Måste gå!
Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0